Saturday, October 2, 2010

Ujian Buat Diriku...

Ya Allah, adakah ini dugaan yang kau berikan kepadaku???? Dugaan yang begitu berat untuk aku tanggung dan tempuhi.... Betapa perit hati ini.... Betapa hancurnya hati ini.... Aku sedar aku tidak seperti yang diimpikan... Aku sedar aku tidak sesempurna yang diinginkan... Namun hanya keikhlasan, kesetiaan & kejujuran yang mampu aku berikan...

Namun, tidak ku sangka selepas setahun tujuh bulan susah payah kami bersama, berkongsi suka dan duka... Kenapa semua ini perlu berlaku??? Aku tidak sanggup mengahadapinya Ya Allah... Aku rasa seperti ditikam sendiri oleh orang yang amat aku sayangi.... Memang ‘dia’ sempurna... Memang ‘dia’ impianmu.... Memang ‘dia’ jauh lebih indah dariku... Namun, jika itu yang kau pilih aku terima kerana aku sedar yang ‘dia’ begitu sempurna...

Ya Allah... Kuatkanlah diriku untuk menempuh dugaan yang kau berikan ini..... Aku begitu ikhlas menyayanginya.... Jauhkanlah ‘dia’ dari kami..... Namun aku percaya padaMU Tuhan.... Aku juga masih percaya pada si dia bahawa dia juga masih sayang padaku.....

=’(

No comments:

Post a Comment