Sunday, January 3, 2010

AiR.MaTa.MeNgaLiR....

Hari ni aku takde aktiviti menarik pun...
Pagi-pagi bangun just masak nasi lemak untuk family aku....
Dah lama tak masak breakfast untuk family aku..
So, before start kelas ni aku masak la...
Lepas ni conform dah jarang aku dapat masak...
Yela.... Busy la katakan...
Hehehehe....

Tgh hari mak aku ajak la aku ke hospital nak melawat seseorang...
Bila aku sampai ke wad tu aku biasa jer...
Takde perasaan apa2 pun...
But bila aku terpandang ke satu katil ni...
Hati aku amat tersentuh bila melihat seorang pesakit yang cacat...
Menitis air mata aku melihat kesakitan yang dihadapi....
Aku perhatikan dia.... Sangat tersentuh....
Then, kami ke level lain coz mak nak melawat anak staff dia...
Anaknye down sindrom...
Sekali lagi air mata aku tak dapat ditahan dari mengalir.....
Aku terharu dan tersentuh dengan kekuatan si ibu yang bersusah payah menjaga anaknya itu walaupun tidak sempurna...
Aku tahu bukan mudah untuk menanggung keperitan itu...
Tapi aku kagum kepada si ibu....
Her kid's so cute....
Walaupun ramai yang tak boleh terima kanak2 istimewa seperti mereka...
Tetapi bagi aku mereka adalah anugerah Allah....

"Ya Allah, ku bersyukur kepadamu kerana aku dilahirkan sempurna di muka bumi ini... Aku bersyukur dengan apa yang telah kau kurniakan padaku... Cukup sempurna bagiku.... Amin.."

Tak sakit ke ketiak mamat ni?????? Mampos aku takkan bawak motor macam ni!!!
(pic taken masa otw balik umah)

No comments:

Post a Comment