Wednesday, January 27, 2010

.KeCeWa.

Assalamualaikum... Guys, saat aku mengupdate blog ni aku sebenarnya dalam keadaan yang sangat kecewa dan sedih dengan sikap sesetengah manusia terutamanya 'MELAYU'... Bukan aku nak mengutuk bangsa sendiri tetapi sikap mereka ni sendiri membuatkan aku sangat kecewa, sedih dan malu.... Ini adalah satu realiti n aku berkongsi untuk menjadi iktibar kepada kita semua... Aku tau aku juga Melayu dan aku sedar aku bukan la sempurna.... Aku minta maaf.... Cuma yang membuatkan aku tergerak untuk berkongsi dengan kawan2 sebab 'MELAYU' ini hanya tau mengkritik tetapi tak tahu nak buat kerja.... Tak tahu apa yang berlaku, tak tahu apa yang sebenarnya tetapi sesuka hati nak mengkritik, nak menuduh, nak mengata dan yang paling best sekali mengumpat tanpa usul periksa.... Astaghfirullah..... Kawan2... Tolonglah sedar.... Kita sepatutnya sekarang dah sedar dan bangun memajukan diri... Bukan sekadar nak mengkritik kerja orang sedangkan diri sendiri tak dimajukan... Diri sendiri masih mundur.... Diri sendiri tak terurus... Ubah sikap diri sendiri tu dulu baru nak mengata pasal orang lain... Jangan sesuka hati nak mengata tanpa usul periksa... Cuba la duduk di tempat orang tersebut baru la korang tau macam mana perasaan tersebut... Baru korang tau betapa tertekannya orang tersebut.... Jangan sesuka hati nak menilai seseorang itu tanpa mengetahui keadaan sebenar..... Berubahlah wahai 'MELAYU'!!!!!!

p/s: Tiada niat nak menghukum sesiapa tetapi sekadar berkongsi.... Tanx juga kepada kawan2 yang banyak bagi kekuatan kepada aku.... Hanya Tuhan sahaja yang dapat membalas budi baik korang pada aku.....

3 comments:

  1. sy sgt la menyokong!!!!
    arap2 jauh dr perangai mcm 2..

    ReplyDelete
  2. sbr la...
    jgn fkr tntng org yg nk mnjathkn ktew..
    tp fkrkn tntg org2 yg sntiasa menyokong n mmbntu ktew...
    hope u always success...

    ReplyDelete
  3. time kasih kepada semua yang banyak membantu n menyokong selama ni...
    keadaan ni membuatkan saya lebih kuat n yakin pada diri...
    insya Allah semuanyer berjalan lancar....

    ReplyDelete